Grazi jutalomkirándulás

A Német Iskolaegyesület-BUSCH-Bund Ungarndeutscher Schulvereine jutalomkirándulást szervezett a Veszprém megyei német nemzetiségi nyelvet tanuló Általános Iskolák legjobb eredményt elért 7-8 osztályos tanulók számára.
Iskolánk 8. b osztályos tanulói közül Detre Csongor, Kapitány Dorottya, Mészáros András és Molnár Petra vehetett részt a grazi kiránduláson. A gyerekeket a tanulmányi versenyeken, szavalóversenyeken, német nyelvi felvételi vizsgán illetve az alapfokú komplex nyelvvizsgán elért eredményeik alapján delegálta az iskolánk.

A 8. évfolyam német nemzetisége nyelvet tanuló diákjai közt több szorgalmas, szép eredményt elért, nyelvvizsgával rendelkező tanuló is van, de a kiránduláson iskolánként 2, maximum 4 fő vehetett részt. Nyilatkozta a 8. b osztály osztályfőnöke, Szaturiné Biber Mária.

Nagyon örültünk, amikor megtudtuk, hogy rész vehetünk ezen a kiránduláson, nagy megtiszteltetés volt számunkra.

Reggel 7 órakor indultunk Veszprémből és körülbelül 3 órás út után megérkeztünk Grazba. A buszon mindenki elcsodálkozott mivel ott még a fákat és a hegyeket is hó borította. Az idő nem volt annyira jó, mivel esett az eső és hideg volt, de megérte.

Először a Kunsthaust néztük, meg aminek nagyon érdekes alakja van, mivel egy sárkányról mintázták. Grazban a legtöbb ember csak ˝Aliennek˝ nevezi.

Ezután átmentünk a Mura folyón. Átkelőhelyünknek Graz másik nevezetességét, a Murinselt választottuk. Ez egy mesterségesen létrehozott kagyló alakú sziget, amely igazán impozánsan illeszkedik a környezetbe. 2003-ban építették, amikor Grazot Európa kulturális fővárosának választották.

Ezután a Schlossbergre kapaszkodtunk fel. Szerencsére a 260 lépcsőfok megmászása senkinek sem okozott túl nagy gondot, habár nem volt valami könnyű feladat. Viszont a mesés kilátás mindenért kárpótolt. A továbbiakban csapatokban kellett  feladat sorokat megoldanunk. Azt, hogy kikkel kellett együtt dolgoznunk mi választhattuk meg. A mi csapatunk négy főből állt. Nagyon jól tudtunk közösen dolgozni. A kérdések alapján sorra látogattuk a helyszíneket  A várban több helyre is el kellett látogatnunk. Megnéztük a kínai pavilont, a török kutat végül a harangtornyot.  Mivel mi viszonylag hamar készen lettünk maradt időnk gyönyörködni a panorámában. A leereszkedéshez pedig egy különleges közlekedési eszközt, a siklót választottuk.

A vár megtekintése után a belváros következett. Itt továbbra is a csapatunkkal kellett dolgoznunk. Bejártuk a város szívét és a további kérdésekre válaszokat kerestünk. Ehhez egyetlen segítségünk egy térkép volt, de szerencsére ezzel jól tudtunk tájékozódni. Délután 3 óra tájékán egy gyönyörű harangjátékot hallottunk a Glockenplatzon.

Az indulásig maradt szabadidőt  az új barátainkkal töltöttük, akiket a kirándulás folyamán ismertünk meg.
Sok új ismeretet szereztünk a  kirándulás folyamán, új emberekkel találkoztunk, alkalmunk nyílt élesben gyakorolni a német nyelvet.